W przedszkolnym ogródku

     Wiosną przedszkoli założyły w przygotowanych wcześniej drewnianych donico – grządkach przedszkolnym ogródek, w którym pod okiem studentek z Wydziału Architektury Krajobrazu PB zasiały m.in. marchew, buraki, pietruszkę, dynię, słonecznik, ziemniaki, pomidorki. Głównym powodem założenia ogródka, była chęć kształtowania u dzieci postawy ekologicznej poprzez zastosowanie tej atrakcyjnej formy edukacji. Pragnęliśmy aby dzieci mogły uzyskać wiedzę o etapach rozwoju i warunkach życia roślin i obserwować zmiany zachodzące w wyglądzie roślin w ciągu roku. Chcieliśmy by dzieci nauczyły się posługiwania się prostymi narzędziami ogrodniczymi i wyrobiły w sobie nawyk systematycznego pielęgnowania roślin w ogródku, czego uhonorowaniem miało być zbieranie plonów i degustowanie ich podczas posiłków przedszkolnych. Zależało nam, aby dzieci miały miały praktyczną możliwość poznania różnorodnych gatunków roślin występujących w ogrodzie – ziół, kwiatów, warzyw i owoców – i nauczenia się je rozpoznawać i prawidłowo nazywać. Nadeszła jesień i czas zobaczyć jak pięknie wszytko urosło. Kolorowe słoneczniki widać już daleka. Czerwone pomidorki czy marchewki można schrupać zaraz po umyciu. Taki ogródek to świetna sprawa!!!!



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3